Thema Zündkerzen für Buell S1 , M2 , X1 97-2001
Serienbestückung für S1,M2,S3, X1 ab 97 bis 2001
6R12 Elektrodenabstand : 0,97-1,09mm bzw 0,38" bis 0,42"
Normalerweise haben Z.Kerzen einen Elektrodenabstand von ca 0,7-0,8mm

HD und Buell bauen die Dinger natürlich nicht selbst. Die für S1/M2/X1 1997-2001 angegebene Kerze 6R12 soll angeblich eine Champion RA8HC sein.
Für deutsche Bratheizer hat man im Zuge von Recalls usw 10 R12 bei Buell (Blast Kerze) angeben (=Champion RA6HC ??????). Diese  Kerze soll kälter sein als die 6R12.
Irgendwie beißen sich die Championäquivalente aber mit der bei Champion benutzten Nomenklatur. Also ohne Gewähr.

NGK gab mal als  Ersatz für  6R12 die DCPR7EA11 mit 1,1mm Elektrodenabstand an. Entsprechend gibt es diese Kerze auch mit Platin(DCPR7EVX-11) oder Iridium (DCPR7EIX-11) Mittelelektrode. Mittlerweile tauchen  auf der Website von NGK nur noch Angaben mit Dxxxxx-9 auf, was wohl 0,9 mm Elektrodenabstand sein soll.

Buell bietet für ca 25DM p. Stück eine Splitfirekerze (HD B12P Race Series) an. Ich hab mir mal den teuren Spaß gegönnt: läuft etwas runder und vibrationsärmer.

Tabelle  ohne Gewähr
HD Buell Champion  NGK-std   NGK Platin NGK Iridium
Schlüsselweite 16(5/8")   18mm (11/16") 16(5/8") 16(5/8")  
HD/Buell  6R12 RA8HC (#810) DPR7EA-9 DCPR7EA-9 DCPR7EVX-9 DPR7EIX-9
    Buell POP UP Kit (kälter) 10R12 RA6HC(#809)        
kälter     DPR8EA-9 DCPR8EA-9 DCPR8EVX-9  
noch kälter     DPR9EA-9 DCPR9EA-9 DCPR9EVX-9 DCPR9EIX-9
 NGK Code-Tabelle

 
Infolinks:
http://www.zuendkerzen.de  (deutsche NGK Site)
http://www.ngk-ntk.com
http://www.clubplug.net

Basicinfos Kerzen bei Bosch
http://aa.bosch.de/advastaboschaa/Product.jsp?prod_id=75&ccat_id=26&language=de-DE&publication=
 


     NGK DPR7EA-9 HOTTER
     NGK DPR8EA-9 (#4929) 18mm / pre-gapped More $$$
     NGK DPR9EA-9 (#5329) COOLER
     NGK DCPR7E HOTTER
     NGK DCPR8E (#4179) 16mm / large pushon top  connector
     NGK DCPR9E COOLER
     DPR7EIX-9 (#7803) IRIDIUM HOTTER
     DPR8EIX-9 (#2202) IRIDIUM 16mm / screw Terminal Nut
     DPR9EIX-9 (#5545) IRIDIUM COOLEST
     145 degree difference between each heat range...
 

Nachfolgenden Artikel habe ich im Web gefunden
have over 15,000 miles on my Torque Masters.   I am running a00' X-1, Race ECM, K&N and White Bros. E-Series. Never a pinging problem, never a fouling problem. Mine are equal to the 6R12PP H-D plugs not the 10R12. I know a number of FI Buelligans that have had fouling problems with the 10R12 or their equal. Once you go to the Race ECM and good gas you should not have pinging problems with the 6R12 equals. When ever I put my T-M's back in, I can always feel a smoothness difference between them and any new plug. That is even with 15,000+ miles on these T-M's. Give a shout to Maury (the Inventor and Owner) and he can make any heat range or hex size you need.
If you need a good plug use Auto-Lite # 4163 They are like the 10R12 plugs of stock Buell. They are both copper electros end plugs but Auto-lite is cheaper (#4163 $2.ea.) I don't believe in the Split-Fire plugs on Buells. I'd rather have one big spark than two little ones. From what I'm told the Torque Masters are like the Split-Fire ones but with more than one end. Buell ECM is set-up like a car... they'd rather have one spark than a lot of little ones. And don't use Bosch Plugs, they foul even quicker. If you want more power out of your plugs index them towards the intake valve w/copper washers from Jacobs. Also make your spark plug gap a little bigger and use the wire type feeler gauge. Don't use the slide ramp type gauge better yet use the s/p gapping pliers (cost $50.) Plug gap is usually .002 more (example .042 change to .044) Buell specs. calls for .038 to .043 go to .045 and index the plugs and get give it a run. The only time that I would go wider in gap is when you get a hotter coil like a Jacobs coil. (my gap is .055)